Afspærring

Støbning
Torsdag i uge 21 den 21. maj med opstart kl. 07.00 med mulighed for forlængelse om aftenen til kl. 24.00

Hejsning af elementer:
Torsdag den 23. april 2026 til mandag den 19. oktober 2026 vil der i denne periode være afspærret på Agerbæksvej fra kl. 06:30 til kl. 19:00 mandag til fredag. I de resterende tidsrum vil der være gennemkørsel i ét spor. (Bilag 2 og bilag 3) – Stadig muligt at komme forbi på fortov for gående. 

Der foreligger godkendelse fra politiet samt Aarhus Teknik & Miljø

Kontakt byggepladsen

Du er altid velkommen til at kontakte vores byggeledelse, hvis du har spørgsmål til byggeriet.

Forskrift for støjende bygge- og anlægsarbejder i
Aarhus Kommune

Standardvilkårene for byggeri og nedrivninger er: 

  • Støjende aktiviteter må kun ske mellem kl. 7-18 på hverdage og kl. 7-14 på lørdage. Der er ingen støjgrænser i disse tidsrum. 
  • Uden for ovennævnte tidsrum må aktiviteter på byggepladsen ikke medføre gener. I praksis betyder det, at der ikke kan bruges entreprenørmaskiner, motoriseret værkstøj og slagværktøj i nærheden af beboelse. 
  • Ramning (f.eks. pælefundering) og vibrering må som udgangspunkt kun ske i tidsrummet kl. 8-16 på hverdage. 
  • Støvgener fra facadebehandling, kørsel på byggepladsen mv. skal begrænses mest muligt ved afdækning eller vanding.

Der skal være væsentlige grunde til at fravige disse vilkår, og sker det, vil beboere i området normalt blive orienteret. 

Byggeriet er nu nået til en fase, hvor man for alvor begynder at kunne se, hvordan projektet tager form på grunden.
I starten af februar har vi fået støbt flere af bundpladerne i kælderen, som bliver til den kommende p-kælder. Indtil videre er der leveret beton svarende til ca. 140 lastbiler til projektet.
Arbejdet i kælderen forløber planmæssigt, og vi nærmer os afslutningen på de primære støbearbejder, hvilket markerer en vigtig milepæl i projektet.

I den kommende periode fortsætter arbejdet i kælderen, samtidig med at vi forbereder næste fase. Fra uge 17 påbegyndes leverancerne af betonelementer til råhuset.
Når elementmontagen går i gang, vil man tydeligt kunne se byggeriet skyde op fra kælderen. Alene i april og maj forventes der leveret ca. 250 vægelementer, 300 dækelementer samt 150 søjler og bjælker.
Elementleverancerne vil medføre øget aktivitet på byggepladsen, herunder flere transporter i området, hvilket kan mærkes i nærområdet i perioder.
I disse leverancer er der anvendt betydelige mængder materialer – herunder næsten 34.500 kg armering alene i elementerne.

Parallelt med arbejdet på pladsen koordineres de kommende entrepriser, så projektet fortsat kan gennemføres effektivt og med fokus på kvalitet og sikkerhed.
Den kommende tid vil derfor være præget af høj aktivitet på byggepladsen, hvor der arbejdes målrettet på at sikre en god fremdrift i projektet.
Vi takker fortsat for et godt og konstruktivt naboskab.

Byggeledelsen 

Siden årsskiftet er byggegrundens sydlige del renset op, hvorefter udgravningen til det der bliver en ca 4000m2 p-kælder opstartet.

Der kører mange lastbiler da vi skal have fjernet knap 40.000 ton jord, og vi flytter hvad der svarer til 60-80 lastbiler om dagen.  

Hullet har nu nået en størrelse hvor der opstartes den næste entreprenør som skal lave en stor betonplade, hvorpå de kommende betonelementer skal stå på. Det betyder også at der i uge 8 bliver opsat den første mindre kran, så betonstøberne har en hjælpende hånd til håndteringen af de tunge emner som de arbejder med.

At udføre disse arbejder hen over vinter med frost, sne mv, giver til tider udfordringer, som vi heldigvis er godt klædt på til at løse, med gode erfaringer og nogle dygtige håndværkere.

Vi har fået etableret vores skurby, hvor vi nu har den daglige gang, så hvis der skulle være noget man ønsker at drøfte er man velkommen.

I den næste tid begynder man at kunne se vi opbygger noget igen, og efter påske opsættes den store krav hvorefter vores elementmontage starter. Her vil man virkelig få syn for det nye byggeri, og det løft det giver grunden ift. De nedbrudte bygninger.

Og mens der arbejdes hårdt på pladsen for en god fremdrift, arbejdes der i kulissen med at få sat hele holdet af entreprenører som skal føre projektet helt i mål.

Vi takker forsat for et godt og konstruktivt naboskab.

/Byggeledelsen

På hjørnegrunden mellem Grenåvej, Vestre Strandalle og Agerbæksvej begynder der at tegne sig et billede af en byggeplads. Området kommer til at forandre sig til 2 bolig karreer med knap 300 lejligheder og et erhvervshus. Under det hele kommer der en stor parkeringskælder og omkring og i gårdrummene et dejligt grønt udemiljø omkranset af et stisystem.

Byggeriet certificeres til DGNB Guld. 

Nedrivningsarbejdet skrider hastigt frem og ved årets afslutning vil det være yderst begrænset hvad der er tilbage af de gamle bygninger.

Når vi starter det nye år, slår vi ligeledes i gang med nyopførelsen af det nye projekt, startende med Karre B, som indeholder 133 lejligheder. Der opstartes med udgravning og til rigning af byggeplads og skurby, hvor både håndværkerne og byggeledelsen vil være.

Byggepladsen er underlagt de gældende regler for Byggeri i Aarhus kommune.
I er altid velkommen med spørgsmål vedr. byggeriet og evt. gener hos byggeledelsen i skurbyen, på Agerbæksvej.

Vi ser frem til et godt og konstruktivt naboskab.